שוק הרכב: הציבור קונה פחות, ויבואני הרכב פונים לליסינג

השאירו פרטים לקבלת הצעות מיוחדות לליסינג!

בחרו את חברות הליסינג שמהן תרצו לקבל הצעה:
קבוצת שלמה
  • טיפולים כולל בלמים
  • ביטוח חובה וכיסוי נזקים
  • הנחה בתדלוק (אופציונלי)
  • ₪4,000 הנחה בתשלום ראשוני
טויטה ליס
  • עסקה ל-36 חודשים הכוללת הכל
  • ביטוחים
  • טיפולים
  • שירות בסוכנויות מורשות בפריסה ארצית
  • מוקד שירות ושירותי דרך 24/7
אופרייט
  • מקדמה נמוכה
  • כולל טיפולים וכיסוי ביטוחי
  • נוסעים פחות? משלמים פחות!
  • הטבה בלעדית לסוגרים דרך אתר ליסי – שינוע לטיפולים ולטסט במתנה!
אלדן
  • מקדמה גמישה
  • חבילת צמ״מ (חבילת צמיגים, מצבר, ומגבים)
  • ביטול השתתפות עצמית בעלות מופחתת
  • החזרה לאחר 18 חודשים ללא קנסות

שוק הרכב הישראלי חווה שינוי משמעותי בעקבות ירידה ברכישות הפרטיות. יבואני הרכב, שנאבקים במכירות נמוכות, פונים לחברות הליסינג כחלופה למכירה ישירה לצרכנים. מגמה זו עשויה להשפיע על מחירי הרכבים החדשים והמשומשים, על התחרות בענף הליסינג ועל האטרקטיביות של מסלולי ליסינג פרטי. במאמר זה נבחן כיצד המגמות הללו ישפיעו על הרוכשים הפרטיים, על שוק היד השנייה, ועל עתיד תעשיית הרכב בישראל.
שוק הרכב

מלאו את השלבים וקבלו הצעת ליסינג משתלמת ומותאמת בדיוק לכם. 🚗

שוק הרכב משתנה

שוק הרכב בישראל חווה טלטלות משמעותיות השנה. גורמים בענף מעידים על שינויים דרמטיים בהרגלי הצריכה, כאשר גם מבצעים והטבות חסרי תקדים אינם מצליחים להחזיר את אמון הלקוחות הפרטיים. מצב זה מאלץ את יבואני הרכב למצוא חלופות חדשות למכירה, והם פונים באופן גובר לציי הרכב ולחברות הליסינג, שיכולות לשמש כרשת ביטחון עבורם. אך כיצד תשפיע מגמה זו על השוק? האם מעבר הדגש מהלקוחות הפרטיים לחברות הליסינג יביא לשינוי ארוך טווח באופן שבו נמכרים רכבים בישראל?

הנחות ומבצעים כבר לא מספיקים

בשנה האחרונה נרשמה עלייה חדה במספר המבצעים וההנחות שמציעים יבואני הרכב, במיוחד בכל הנוגע למכוניות חשמליות. מותגים כמו ג’ילי, זיקר ו-BYD מצטרפים לחגיגת ההטבות, אך למרות זאת, נתוני המסירות מצביעים על ירידה משמעותית ברכישות מצד הלקוחות הפרטיים. כך לדוגמה, בפברואר נמסרו רק 24,611 רכבים – נתון נמוך באופן חריג.

בעבר, הצעת הנחות ומבצעי טרייד-אין הייתה דרך מוכחת להניע את הציבור לרכוש רכב חדש, אך כעת נראה כי הצרכנים אינם ממהרים להוציא סכומים גדולים על רכב חדש, גם כאשר ההצעות אטרקטיביות. הסיבות לכך מגוונות: יוקר המחיה, עליית הריבית על הלוואות רכב, ותנודתיות כללית בשוק הרכב.

פנייה לציי רכב: פתרון הכרחי או מהלך מסוכן?

בעקבות הירידה ברכישות מצד הלקוחות הפרטיים, יבואני הרכב פונים לאפיק חלופי – ציי הרכב וחברות הליסינג. מדובר ברוכשים גדולים שיכולים לקלוט כמויות משמעותיות של רכבים, מה שמאפשר ליבואנים להמשיך להזרים מכוניות לשוק גם כאשר הביקוש הפרטי צונח.

עם זאת, קיימת בעיה: חברות הליסינג ידועות כלקוחות קשוחות במיוחד. הן רוכשות רכבים בעיקר לשתי מטרות – חכירה ללקוחות עסקיים ופרטיים או מכירה במגרשים של "יד ראשונה אפס קילומטר". למרות שכיסי חברות הליסינג עמוקים, הן מצפות למחירים נוחים ותנאים משופרים, מה שעלול לפגוע ברווחיות היבואנים.

האם הליסינג מוכן לרכב החשמלי?

אחד החסמים העיקריים בהעברת מלאי גדול של רכבים חשמליים לליסינג הוא העובדה שחברות רבות עדיין לא מאמצות את הטכנולוגיה בהיקפים גדולים. בעוד שללקוחות פרטיים יש תמריצים כלכליים לבחור ברכב חשמלי, כמו עלויות תחזוקה נמוכות והטבות מס, חברות ליסינג נזהרות מהמעבר מחשש לביקוש נמוך בשוק היד השנייה. יחד עם זאת, ניתן להעריך כי בשנים הקרובות נראה יותר רכבים חשמליים בציי הרכב, במיוחד לאור כניסת דגמי פלאג-אין הייבריד המציעים הטבות דומות לרכבים חשמליים.

ההשפעה על הצרכן הפרטי

המעבר למכירה מוגברת דרך חברות הליסינג עשוי להשפיע משמעותית על ציבור הלקוחות הפרטיים. ראשית, היבואנים ימשיכו להזרים כמויות גדולות של רכבים לציי הרכב, מה שיוביל להיצע מוגבר של רכבים יד שנייה במגרשי הליסינג. כתוצאה מכך, רכבים פרטיים חדשים יהפכו לפחות אטרקטיביים, שכן הצרכנים יוכלו לרכוש רכבים כמעט חדשים בהנחות משמעותיות.

בנוסף, התחרות הגוברת בין חברות הליסינג עשויה להוביל להצעות משתלמות יותר בתחום הליסינג הפרטי. מסלולים בהם הלקוח משלם מקדמה, סכומים חודשיים הכוללים תחזוקה וביטוח, ותשלום סופי – יהפכו לנפוצים יותר. במצב כזה, אנשים רבים יעדיפו לשכור רכב במקום לרכוש, מה שיחזק את מעמדן של חברות הליסינג על חשבון רכישה פרטית מסורתית.

עתיד שוק הרכב

ההתפתחויות האחרונות מצביעות על שינוי משמעותי במודל המכירה של רכבים חדשים בישראל. בעוד שהצרכנים נזהרים יותר בהוצאותיהם, יבואני הרכב מחפשים פתרונות אחרים כדי לשמור על מחזור המכירות – והליסינג מספק להם מענה זמני. עם זאת, השינוי עשוי להפוך למגמה קבועה, בה הליסינג הופך להיות הערוץ המרכזי לרכישת רכבים חדשים. המשמעות עבור הצרכן הפרטי היא שבקרוב האפשרות העיקרית שלו תהיה לבחור בין ליסינג פרטי או רכישת רכב מיד שנייה.

השוק כולו נמצא בתקופת הסתגלות, ויהיה מעניין לראות כיצד יבואני הרכב, חברות הליסינג והלקוחות יתאימו את עצמם למציאות החדשה.

תוכן עניינים

השאירו פרטים לקבלת הצעות מיוחדות לליסינג!

בחרו את חברות הליסינג שמהן תרצו לקבל הצעה:
קבוצת שלמה
  • טיפולים כולל בלמים
  • ביטוח חובה וכיסוי נזקים
  • הנחה בתדלוק (אופציונלי)
  • ₪4,000 הנחה בתשלום ראשוני
טויטה ליס
  • עסקה ל-36 חודשים הכוללת הכל
  • ביטוחים
  • טיפולים
  • שירות בסוכנויות מורשות בפריסה ארצית
  • מוקד שירות ושירותי דרך 24/7
אופרייט
  • מקדמה נמוכה
  • כולל טיפולים וכיסוי ביטוחי
  • נוסעים פחות? משלמים פחות!
  • הטבה בלעדית לסוגרים דרך אתר ליסי – שינוע לטיפולים ולטסט במתנה!
אלדן
  • מקדמה גמישה
  • חבילת צמ״מ (חבילת צמיגים, מצבר, ומגבים)
  • ביטול השתתפות עצמית בעלות מופחתת
  • החזרה לאחר 18 חודשים ללא קנסות

פוסטים אחרונים

סיאט ארונה 2025 בליסינג

סיאט ארונה 2025: הקרוסאובר העירוני שמשלב סטייל ופונקציונליות

סיאט ארונה 2025 ממשיך להתבלט בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים עם עיצוב דינמי, יחידות כוח יעילות וחבילת אבזור מתקדמת. המאמר מציג ניתוח מלא של עיצוב חוץ ותא הנוסעים, סקירה טכנית של המנועים, מערכות בטיחות ו-ADAS, פערי דירוגי בטיחות בין ישראל לאירופה, התנהגות כביש וחוות דעת של בעלי הרכב בפועל.

יונדאי אלנטרה ליסינג

יונדאי אלנטרה 2025: עיצוב ספורטיבי, טכנולוגיה מתקדמת וליסינג משתלם

יונדאי אלנטרה 2025 מציעה שילוב ייחודי בין משפחתית היברידית חסכונית ונוחה לבין גרסת N הספורטיבית והעוצמתית. המאמר סוקר את העיצוב החדשני, מפרט המנועים, רמות האבזור, מערכות הבטיחות והפערים בין הדירוגים המקומיים והבינלאומיים. בנוסף, מובאת השוואת ליסינג עדכנית וטיפים לבחירת העסקה המשתלמת ביותר.

טויוטה ראב 4 בגרסה החדשה כבר כאן: מבחן הדרכים של ליסי!

טויוטה RAV4 2025: רכב פנאי שטח שמגדיר מחדש את הנהיגה

בעולם הרכב המשתנה של 2025, טויוטה RAV4 ההיברידית מתבלטת כפתרון חכם ומשתלם עבור נהגים פרטיים ועסקיים כאחד. המאמר סוקר את יתרונות הדגם: עיצוב חדשני, טכנולוגיה מתקדמת, חוויית נהיגה נעימה, וחיסכון בדלק – לצד סקירה מקיפה של מסלולי ליסינג מובילים בישראל.

רכבים שיכולים לעניין אותך

ליסינג פרטי תפעולי
קיה פיקנטו LX 2022
קיה פיקנטו LX 2022 (גיר רובוטי) במגוון צבעים
שנת 2022 |
- ק"מ
החל מ-₪999 לחודש
ליסינג פרטי תפעולי
טויוטה אייגו X
שנת 2025 |
0 ק"מ
החל מ-₪1,990 לחודש
toyota lease
ליסינג פרטי תפעולי
טויוטה יאריס היברידית חשמלית
שנת 2025 |
0 ק"מ
החל מ-₪2,299 לחודש
toyota lease
ליסינג פרטי תפעולי
טויוטה היילנדר היברידי חשמלי
שנת 2025 |
0 ק"מ
החל מ-₪5,990 לחודש
toyota lease

תפריט נגישות

באיזה סוג רכב את/ה מתעניין/ת?

קטנות קטנות
משפחתיות משפחתיות
היברידיות היברידיות
חשמליות חשמליות

איזה סוג ליסינג מתאים לך?

ליסינג פרטי
ליסינג תפעולי
ליסינג פרטי תפעולי
לא אכפת לי, תציעו לי את האפשרות הכי משתלמת בשבילי

כמה קילומטרים את/ה נוסע/ת בשנה?

עד 20,000 ק"מ
20,000-25,000 ק"מ
25,000-30,000 ק"מ
מעל 30,000 ק"מ

מה התקציב החודשי שלך?

1,500-2,000 ₪
2,000-2,500 ₪
2,500-3,000 ₪
מעל 3000₪

בחרו את חברות הליסינג שמהן תרצו לקבל הצעה:

אופרייט אופרייט
קבוצת שלמה קבוצת שלמה
אלבר טויטה ליס
אלדן אלדן

השאירו פרטים לקבלת ההצעות וההטבות:

אני מאשר/ת השארת פרטים על מנת שנציג יצור עימי קשר.

הטופס נשלח בהצלחה!

תודה שהשארת פרטים, נחזור אליך בהקדם.

בעוד 5 שניות תועבר לעמוד הבית.

שלמה סיקסט

רכבי יד 2 בליסינג פרטיפעולי במחירים הכי משתלמים במדינה! החל מ-999 ש"ח לחודש
לקבלת הצעה השאירו את הפרטים שלכם

אופרייט

השאירו פרטים ונציג אופרייט יחזור אליכם עם ההצעה המשתלמת ביותר!

או חייגו עכשיו: