מכירת רכבי ליסינג: הביקוש יורד ומלאי הליסינג רק הולך וגדל

השאירו פרטים לקבלת הצעות מיוחדות לליסינג!

בחרו את חברות הליסינג שמהן תרצו לקבל הצעה:
קבוצת שלמה
  • טיפולים כולל בלמים
  • ביטוח חובה וכיסוי נזקים
  • הנחה בתדלוק (אופציונלי)
  • ₪4,000 הנחה בתשלום ראשוני
טויטה ליס
  • עסקה ל-36 חודשים הכוללת הכל
  • ביטוחים
  • טיפולים
  • שירות בסוכנויות מורשות בפריסה ארצית
  • מוקד שירות ושירותי דרך 24/7
אופרייט
  • מקדמה נמוכה
  • כולל טיפולים וכיסוי ביטוחי
  • נוסעים פחות? משלמים פחות!
  • הטבה בלעדית לסוגרים דרך אתר ליסי – שינוע לטיפולים ולטסט במתנה!
אלדן
  • מקדמה גמישה
  • חבילת צמ״מ (חבילת צמיגים, מצבר, ומגבים)
  • ביטול השתתפות עצמית בעלות מופחתת
  • החזרה לאחר 18 חודשים ללא קנסות

בחודשים האחרונים אנו עדים לירידה משמעותית במכירת רכבים ללקוחות פרטיים, אך באופן מפתיע הדבר לא פוגע בכמות מכירת הרכבים הכוללת של יבואניות הרכב בארץ. הגיוני? בהחלט כן! מדובר למעשה בבעיה אליה נקלעו יבואניות הרכב, שהובילה אותם להעביר את המלאים למכירת רכבי ליסינג. אז למה זה בדיוק קרה ואיך זה משפיע על הצרכן הפרטי? יצאנו לבדוק ביחד.
מכירת רכבי ליסינג: הביקוש יורד ומלאי הליסינג רק הולך וגדל

מלאו את השלבים וקבלו הצעת ליסינג משתלמת ומותאמת בדיוק לכם. 🚗

מכה ליבואניות הרכבים: מה קרה בשנה החולפת?

יש שיגידו שבשל המצב הפוליטי במדינה, יש שיגידו שהסיבה לכך נטועה במלחמת "חרבות ברזל" שפקדה אותנו, אך בשורה התחתונה מדובר ביוקר המחייה, שוב. בחודשים האחרונים, יבואניות הרכב נוחלות מכה רצינית בכנף, בזמן שלקוחות פרטיים קונים פחות רכבים יד ראשונה, וזאת ביחס לשנה שעברה.

יבואניות רבות טוענות שמדובר למעשה בעייפות צרכנים, אך על כך הן מודיעות בלב כבד שכן זו עלולה להיות אחת הבעיות הקשות ביותר בענף הרכב הישראלי, במיוחד עבור היבואניות. לצד כל זאת, מספרי המכירה של היבואניות עדיין שומרות על מדדים גבוהים, ועובדה זו דווקא מפתיע.

 

כיצד מפצות היבואניות על עייפות הצרכנים?

על אף ה"עייפות" של הצרכנים, או יותר נכון יהיה לומר בלית ברירה, יבואניות הרכב היו חייבות לשמור על הכנסה כלשהי, ולשם כך הן החליטו למכור את הרכבים אותם הביאו ארצה, ולהעמיד אותם למכירת רכבי ליסינג, ולשוק הליסינג באופן כללי.

כך למעשה, הן עדיין מצליחות לשמור על הישגים גבוהים בדיווח המכירות, אך בפועל שווי מכירות אלו נמוך בהרבה מהמכירות ללקוחות פרטיים, שכן עסקאות בין היבואניות לחברות הליסינג עומדות על סכומים נמוכים בהרבה.

בבדיקה שנערכה, עלה כי מלבד החשמלית הנמכרת במדינה BYD, ישנם לא מעט רכבים שנמכרו כאשר רובם רכבים משפחתיים כגון האוקטביה מבית סקודה, יונדאי אלנטרה וכן i20. על אף שניכר כי מדובר בנתון מעודד, בפועל מכירת הרכבים האלו התבצע מהיבואניות למלאים של חברות הליסינג השונות ולא לצרכנים פרטיים.

האם מכירת דגמים משפחתיים מעידה על צורך בשוק?

שאלה זו הכרחית לאחר שהבנו מהם הדגמים הנמכרים ביותר בשנה החולפת עד כה, אך התשובה אליה היא לא. מה שעולה מבדיקה מעמיקה יותר, הוא שיבואניות הרכב השונות פשוט סגרו עסקאות עבור מכירת רכבי ליסינג בשנת 2024, וזאת כאמור על מנת להימנע מבעיה כלכלית.

מכירת רכבי ליסינג: הביקוש יורד ומלאי הליסינג רק הולך וגדל

אז מה הסיבה שיבואניות מבצעות מכירת רכבי ליסינג?

המצב אליו נקלעו יבואניות הרכב מבוסס על מספר סיבות, שבגינן הן נאלצות לבצע מכירת רכבי ליסינג. סיבות אלו, מסבירות לנו את ההיגיון וההצדקה שמאחורי הדבר, רק שעבור היבואניות הדבר לא קפץ בזמן.

סיבה מספר 1: הרכבים החשמליים

הסיבה הראשונה נובעת מהעובדה שקניית רכבים חשמליים, שמהווים את רוב הרכבים שמיובאים כיום ארצה, יקרה מאוד.

ה"באז" שהיה בתקופה האחרונה על החשמליות אינו מלהיב יותר את כל הישראלים ואת חלקם אף מרתיע כיום, ובכך היבואניות מתקשות לשווק את הרכבים שיבוא עד כה וכבר בארץ או בדרכם לכאן.

סיבה מספר 2: רכבים משפחתיים

גם עבור הרכבים ה"רגילים", נתח השוק שיכול להרשות לעצמו לרכוש רכב יד ראשונה מהחברה רק הולך ומצטמצם, לצד המחירים שרק הולכים וגדלים.

רכב משפחתי חדש, אינו יורד ממחיר ממוצע של 150,000 וכולנו יכולים להסכים שמדובר בסכום לא קטן.

סיבה מספר 3: התעייפות צרכנים

עם הזמן, לקוחות פרטיים רבים הבינו כי הדגמים החשמליים החדשים שמגיעים ארצה אינם אלא שדרוגים קוסמטיים של הרכבים שכבר קיימים.

זאת, לא מטיב ליבואנים שרוצים למכור את הדגמים החדשים, ובפרט שעלות הייבוא שלהם רק הולכת וגדלה עם כל המצב במזרח התיכון, המיסוי, עלות התחזוקה ועוד ועוד.

סיבה מספר 4: תמחור שנוי במחלוקת

בשל הופעתם של דגמים כה רבים בתחום הרכבים החשמליים, חברות ויבואנים רבים מחליטים להטות ולשנות את מחירי הדגמים בהתאם למלאי שקיים אצלם.

דבר זה גורם לשבירת תמחור הרכבים, ומוביל יבואנים רבים לאי הצלחה במכירת הרכבים שלהם. לפיכך, הם נאלצים למכור את הרכבים לחברות ליסינג, עבור מכירת רכבי ליסינג שנחשבים ליד ראשונה עם 0 קילומטר.

 

איך זה משפיע על הצרכן בקצה?

לסיכום, השאלה החשובה ביותר בשורה התחתונה היא "איך זה משפיע עליי?". ובכן עבור הצרכן הפרטי מדובר בגדול ב-2 אפשרויות קיימות:

  1. קניית רכבים חשמליים "ישנים" בעלות נמוכה, אך תוך התמודדות עם עלויות גבוהות מהצד השני כגון ביטוחים, עמדות טעינה, מיסוי וכדומה.
  2. קניית רכבים חדשים דרך מכירת רכבי ליסינג, תוך התמודדות עם עליית מכירים גבוה בנתח שוק זה, שכן מדובר ב"יד ראשונה עם 0 קילומטר".

אז מה עושים? כרגיל, ממשיכים להתמודד עם יוקר המחייה, וממשיכים הלאה עד שתצוץ הבעיה הבאה.

תוכן עניינים

השאירו פרטים לקבלת הצעות מיוחדות לליסינג!

בחרו את חברות הליסינג שמהן תרצו לקבל הצעה:
קבוצת שלמה
  • טיפולים כולל בלמים
  • ביטוח חובה וכיסוי נזקים
  • הנחה בתדלוק (אופציונלי)
  • ₪4,000 הנחה בתשלום ראשוני
טויטה ליס
  • עסקה ל-36 חודשים הכוללת הכל
  • ביטוחים
  • טיפולים
  • שירות בסוכנויות מורשות בפריסה ארצית
  • מוקד שירות ושירותי דרך 24/7
אופרייט
  • מקדמה נמוכה
  • כולל טיפולים וכיסוי ביטוחי
  • נוסעים פחות? משלמים פחות!
  • הטבה בלעדית לסוגרים דרך אתר ליסי – שינוע לטיפולים ולטסט במתנה!
אלדן
  • מקדמה גמישה
  • חבילת צמ״מ (חבילת צמיגים, מצבר, ומגבים)
  • ביטול השתתפות עצמית בעלות מופחתת
  • החזרה לאחר 18 חודשים ללא קנסות

פוסטים אחרונים

יונדאי קונה 2025 ליסינג פרטי תפעולי

יונדאי קונה: שילוב מנצח של עיצוב, טכנולוגיה וביצועים

יונדאי קונה 2025 הוא רכב פנאי-שטח קומפקטי שמשלב עיצוב מודרני, טכנולוגיה מתקדמת וביצועים חסכוניים. הדגם מציע תא נוסעים מרווח, מערכות בטיחות מתקדמות ומגוון גרסאות – בנזין, טורבו, היברידית וחשמלית – המתאימות לצרכים שונים. בזכות מחיר תחרותי, אמינות גבוהה ואחריות מורחבת, הקונה נחשב לאחת הבחירות החכמות והמועדפות בישראל.

סיאט ארונה 2025 בליסינג

סיאט ארונה 2025: הקרוסאובר העירוני שמשלב סטייל ופונקציונליות

סיאט ארונה 2025 ממשיך להתבלט בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים עם עיצוב דינמי, יחידות כוח יעילות וחבילת אבזור מתקדמת. המאמר מציג ניתוח מלא של עיצוב חוץ ותא הנוסעים, סקירה טכנית של המנועים, מערכות בטיחות ו-ADAS, פערי דירוגי בטיחות בין ישראל לאירופה, התנהגות כביש וחוות דעת של בעלי הרכב בפועל.

יונדאי אלנטרה ליסינג

יונדאי אלנטרה 2025: עיצוב ספורטיבי, טכנולוגיה מתקדמת וליסינג משתלם

יונדאי אלנטרה 2025 מציעה שילוב ייחודי בין משפחתית היברידית חסכונית ונוחה לבין גרסת N הספורטיבית והעוצמתית. המאמר סוקר את העיצוב החדשני, מפרט המנועים, רמות האבזור, מערכות הבטיחות והפערים בין הדירוגים המקומיים והבינלאומיים. בנוסף, מובאת השוואת ליסינג עדכנית וטיפים לבחירת העסקה המשתלמת ביותר.

רכבים שיכולים לעניין אותך

ליסינג פרטי תפעולי
קיה פיקנטו LX 2022
קיה פיקנטו LX 2022 (גיר רובוטי) במגוון צבעים
שנת 2022 |
- ק"מ
החל מ-₪999 לחודש
ליסינג פרטי תפעולי
טויוטה אייגו X
שנת 2025 |
0 ק"מ
החל מ-₪1,990 לחודש
toyota lease
ליסינג פרטי תפעולי
טויוטה יאריס היברידית חשמלית
שנת 2025 |
0 ק"מ
החל מ-₪2,299 לחודש
toyota lease
ליסינג פרטי תפעולי
טויוטה היילנדר היברידי חשמלי
שנת 2025 |
0 ק"מ
החל מ-₪5,990 לחודש
toyota lease

תפריט נגישות

באיזה סוג רכב את/ה מתעניין/ת?

קטנות קטנות
משפחתיות משפחתיות
היברידיות היברידיות
חשמליות חשמליות

איזה סוג ליסינג מתאים לך?

ליסינג פרטי
ליסינג תפעולי
ליסינג פרטי תפעולי
לא אכפת לי, תציעו לי את האפשרות הכי משתלמת בשבילי

כמה קילומטרים את/ה נוסע/ת בשנה?

עד 20,000 ק"מ
20,000-25,000 ק"מ
25,000-30,000 ק"מ
מעל 30,000 ק"מ

מה התקציב החודשי שלך?

1,500-2,000 ₪
2,000-2,500 ₪
2,500-3,000 ₪
מעל 3000₪

בחרו את חברות הליסינג שמהן תרצו לקבל הצעה:

אופרייט אופרייט
קבוצת שלמה קבוצת שלמה
אלבר טויטה ליס
אלדן אלדן

השאירו פרטים לקבלת ההצעות וההטבות:

אני מאשר/ת השארת פרטים על מנת שנציג יצור עימי קשר.

הטופס נשלח בהצלחה!

תודה שהשארת פרטים, נחזור אליך בהקדם.

בעוד 5 שניות תועבר לעמוד הבית.

שלמה סיקסט

רכבי יד 2 בליסינג פרטיפעולי במחירים הכי משתלמים במדינה! החל מ-999 ש"ח לחודש
לקבלת הצעה השאירו את הפרטים שלכם

אופרייט

השאירו פרטים ונציג אופרייט יחזור אליכם עם ההצעה המשתלמת ביותר!

או חייגו עכשיו: